Finnmark Paintballkrets
13. Desember, 2017, 21:46:40 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Forum   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trykkprøving av luft flasker for Paintball i Finnmark  (Lest 5232 ganger)
extermini
Kretsrepresentant
Jr. Member
Utlogget Utlogget

Vis profil
« på: 14. Mai, 2013, 17:44:13 »

Er det noen som vet om man får trykkprøving av luft flasker brukt til Paintball noen steder i Finnmark?
Da er det spesielt med tanke på kompositt flasker. Tok kontakt med Øst-Finnmark dykkersenter, de har tidligere trykkprøvet våre dykkertanker. Men de kunne ikke teste kompositt flasker.

Det er vel mulig å sende til Troms, men spørsmålet blir vel om det er lønnsomt med tanke på pris og frakt.

Kom gjerne med forslag til begge fylkene.
Loggført
silvercat
Kretsrepresentant
Sr. Member
Utlogget Utlogget

Jordskjelvoffer

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 29. Mai, 2013, 15:43:49 »

Kommer dokker i gang der ute eller?? Smiley
Tenker du på dykkerflaskene eller tankene på markøren? Vi har noen vi skulle ha trykkprøvd her, men sliter med det samme.
Loggført

"Live as you'll die tomorrow. Dream as you'll live forever!" -James Dean
Jeg overlevde jordskjelvet i sør-Sverige 16/12/08!
extermini
Kretsrepresentant
Jr. Member
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #2 på: 02. Juni, 2013, 04:14:41 »

Vi har vært igang hele tia, men har ikke starta enda på den her sesongen. Har akkurat fått tilgang til ett aldershjem med 3 etg som vi skal spelle i Smiley
Fant ett firma i Tromsø som hete Stenvolds. Dem tar 450 kr for testing av flasker med innerliner av aluminium og 800kr om det ikke e med aluminium innerliner. Men de fleste flasker som brukes til paintball av kompositt har visst aluminium innerliner. Det er snakk om tankene til markørene som skal testes, da vi fikk testet våre dykkertanker i Kirkenes.
Loggført
silvercat
Kretsrepresentant
Sr. Member
Utlogget Utlogget

Jordskjelvoffer

Vis profil WWW
« Svar #3 på: 08. Juni, 2013, 18:42:15 »

Keep me posted! Jeg har også noen flasker som må trykkprøves.
Loggført

"Live as you'll die tomorrow. Dream as you'll live forever!" -James Dean
Jeg overlevde jordskjelvet i sør-Sverige 16/12/08!
extermini
Kretsrepresentant
Jr. Member
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #4 på: 18. Juni, 2013, 22:05:42 »

Har fått svar fra stenvolds.no Dette fikk jeg som svar:
"Jeg kan trykkprøve flaskene dine for 450 kr stk hvis de er med alu innerliner. Skulle det være kompositt innerliner koster det 800 kr pr flaske grunnet en mye mer omfattende tørkeprosess. Jeg har trykkprøvet flere kompositt flasker for Paintball og alle har vært m alu innerliner."

Så da er det vel bare å sende inn flaskene. Det vil jo være lønnsomt for kompositt flasker, men 200bars stål flasker er like greit å kjøpt nytt om man ikke kjøper kun flaska fra eksempel ED så flytter over regulatoren.
Så det blir vel til at jeg sender inn de flaskene jeg har liggende, om jeg ikke bare selger de.

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!